Alfonsas Nyka-Niliūnas Dienoraščio fragmentai 2001-2009 ir Papildymai 1940-2000

Pirmoji mano pažintis su Alfonsu Nyka-Niliūnu ir jo Dienoraščio fragmentais.:) Pradėjau nuo antrosios dalies, nes tik ją radau bibliotekoje ir iškart stvėriau. Mane visada žavėjo dienoraščio forma, kaip jau ir minėjau, aprašydama B. Stoker „Drakulą, todėl ir ši knyga traukte traukė. Ar nusivyliau? Ne. Tačiau man pasirodė, kad tai nėra nuolatinio skaitymo kūrinys, užtenka atsiversti betkurį puslapį ir atrasti begalę įdomių minčių. Taip padariau ir aš - iš pradžių skaičiau nuosekliai, kol galop ėmiausi „vartinėjimo“ taktikos. Kadangi tai buvo pirmasis mano skaitytas Niliūno kūrinys, tai tikrai galiu pasakyt, kad šis rašytojas mane sužavėjo. Beje, kuris prieš keletą dienų mirė. 
Mano citatų sąsiuvinys prisipildė vien nuo šios knygos citatų, minčių, kurios tikrai įdomios ir vertingos. Ir pati knyga tiesiog dvelkia apmąstymais, šiokia tokia net romantika, bohemija. Deja, knygai neskyriau penkių žvaigždučių dėl to, jog tai nebuvo itin įtraukiantis ar palikęs keistą jausmą viduje kūrinys (jei tai išvis kūrinys). 
Kas labiausiai įstrigo mano širdyje, tai šioks toks panašumas su Alfonsu Nyka-Niliūnu. Jo aprašymai apie sniegą, kaip jis jo laukdavo ir jog šis reiškinys buvo kažkas nuostabaus, prilygsta ir mano jausmams šiai gamtos detalei.:) 
Tad, apibendrindama sakau, jog BŪTINAI perskaitysiu ir pirmąją dalį šios knygos, bet vėliau ir artimiau panersiu į Niliūno kūrybą.:)
P.S. įamžinau šią knygą su atitinkančiomis detalėmis - dienoraščiu ir rašymo priemone. 

Mano vertinimas: 4/5
„Dėl vieno vienintelio vėjo pūsterėjimo į smilkinį vasarą ir nykaus žolės šiurenimo vėlyvą rudenį būtų galima gyventi tūkstantį metų.“
„Negaliu susilaikyti nesušukęs: sninga! Man tai įvykis, prilygstąs karo paskelbimui ar kam nors panašaus į tai. Aš ir vėl galiu grįžti į stebuklingą savo žiemų pasaulį ir eiti trūkinėjančiu balos ledu temstant.“
„Ir kai aš sudegsiu į pilkus pelenus, išsitepk manimi savo pečius ir krūtinę.“
 „Jei mirčiau žiemą
Atidaryk langą,
Kad mano siela galėtų -
Sningant -
Parskristi namo.“

       


Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Balys Sruoga "Dievų miškas"

Francas Kafka "Metamorfozė"

Anos Frank Dienoraštis